ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΒΑΡΗΣ

 

Ο Γιώργος Διβάρης γεννήθηκε στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας το 1956. Σπούδασε Ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ. από το 1984 έως το 1989. Συνέχισε τις σπουδές του για ένα έτος σε μεταπτυχιακό επίπεδο στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Είναι εικαστικός καλλιτέχνης και μέλος του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. Τα έργα του έχουν εκτεθεί κυρίως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σε πολλές ομαδικές και επτά ατομικές εκθέσεις.

 

             ΣΠΟΥΔΕΣ

1975-76   Παρακολούθησε μαθήματα Πολεοδομίας, στο Πανεπιστήμιο Vincennes του Παρισιού (PARIS VIII), με καθηγητή τον Anatole Kopp.

1981-84   Σπούδασε Γραφιστική στη «Βακαλό».

1984-89   Σπούδασε Ζωγραφική στην ΑΣΚΤ, στο Ε΄ εργαστήριο ζωγραφικής με καθηγητή τον Νίκο Κεσσανλή, απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα.

1994-95   Εισήχθη και παρακολούθησε για ένα έτος τον μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών με τίτλο «Φιλοσοφία και Τέχνη» του Τμήματος Φιλοσοφίας του Α.Π.Θ.

 

         ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2013   ειδήσεις – (metal images), γκαλερί Artis Causa, Θεσσαλονίκη.

2009   Υπεροψία 2 (εγκατάσταση) / «Πράξις – 2η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης», Λιμάνι Θεσσαλονίκης (ατομική έκθεση, στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης της διοργάνωσης).

2007   Υπεροψία (εγκατάσταση) / Attic with a View, Πεδίο Δράσης Κόδρα, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη (ατομική έκθεση, στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης της διοργάνωσης).

2006   Υπεροψία, Αίθουσα Τέχνης 24, Αθήνα.

2001   Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη.

1996   Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ., Πλάκα, Αθήνα.

1995   Μύλος, Θεσσαλονίκη.

 

         ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ

2013   Η Ύλη ως αφήγηση, «Camp» Contemporary Art Meeting Point, Αθήνα.

2012   Δωρεές Ελλήνων Καλλιτεχνών 1910-2012, Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, Αθήνα.

2012   10 καθηγητές στην 512, γκαλερί 512, Πτολεμαΐδα.

2011-2012    Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης, ΕθνικήΓλυπτοθήκη, Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, Γουδή, Αθήνα.

2011   Η αθέατη πλευρά – Σύγχρονη ελληνική τέχνη από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης, Παλαιό Σχολείο του Κάστρου, Σίφνος

2011   … – στάσεις, γκαλερί Artis Causa, Θεσσαλονίκη.

2011   output-input, γκαλερί Γαία, Πειραιάς.

2010   Με τα μάτια ανοικτά, Αίθουσα Τέχνης Container, Θεσσαλονίκη.

2009   Υπεροψία (τμήμα εγκατάστασης) / «Ιn dire(ct) democracy» – Άμεση δημοκρατία, Beuys και σύγχρονη τέχνη – 8 καλλιτεχνικές προσεγγίσεις, Α.Σ.Κ.Τ., Αθήνα.

2009   Το πορτρέτο ενός Μουσείου – Πινακοθήκη Αβέρωφ / Μουσείο Μπενάκη (οδού Πειραιώς), Αθήνα.

2008-2009   Όψεις της Υπεροψίας / «Liquid», Σπίτι Πολιτισμού, Ρέθυμνο.

2008   Ο τόπος, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη.

2007   Πρόγραμμα PPC_T – Φαρκαδόνα, 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης, Λιμάνι Θεσσαλονίκης.

2006   Δια-σχίζοντας τα όρια / Εικαστικό πανόραμα στην Ελλάδα, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη.

2006   Αντίστροφη επιλογή, Παλιό Δημοτικό Σχολείο, Καρδαμύλη.

2005   Δημόσια έργα, ομαδική δράση «cARTel», χώρος τέχνης «cheapart», Αθήνα.

2005   Κοινός τόπος, θέατρο «Επί Κολωνώ», Αθήνα.

2005   Co-existence, γκαλερί «Ζίνα Αθανασιάδου», Θεσσαλονίκη.

2004-2005   Πώς μοιάζει η απειλή, Δεκέμβριος 2004-Ιανουάριος 2005, Κουρσούμ Τζαμί, Τρίκαλα.

2003   322+1 Καλλιτέχνες – Δωρητές, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη.

2002-2003   Διαγράφοντας το Σήμερα το Αύριο το Χθες, 29.6.02-20.4.03: Πινακοθήκη Αβέρωφ, Μέτσοβο / 4.5.03-25.6.03: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη / 18.6.03-29.7.03: Τεχνόπολις (Γκάζι) του Δήμου Αθηναίων.

2000   Υπάρχει κάτι που μας ενώνει;, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη.

1999   Orient-Orientation, λδ΄ Δημήτρια, Γενί-Τζαμί, Θεσσαλονίκη.

1999   Ζωγράφοι Απόφοιτοι της Βακαλό, στον εκθεσιακό χώρο της «Βακαλό», Αθήνα.

1993   Νέα αποκτήματα της Δημοτικής Πινακοθήκης, Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων.

1989   Έκθεση Αποφοίτων της Α.Σ.Κ.Τ., Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα.

1989   Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στο χώρο συναυλιών rock «Ρόδον», Αθήνα.

1988   Δάσκαλοι-συνεργάτες, έκθεση των διδασκόντων της «Βακαλό», Σπίτι της Κύπρου, Αθήνα.

1987   Αθήνα Εικαστικά, Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα.

1987   Αντι-Μνημείο, ομαδική εικαστική παρέμβαση στο αίθριο της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Ε.Μ.Π., επέτειος του Πολυτεχνείου.

1987   Πανελλήνια Καλλιτεχνική Έκθεση, Ο.Λ.Π., Πειραιάς.

1986   Εικαστική Δράση 1,πειραματική ομαδική παρουσίαση έργων σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας.

 

Έργα του συμπεριλαμβάνονται στις μόνιμες συλλογές των εξής μουσείων:

  • Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη.
  • Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, Αθήνα.
  • Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη.
  • Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ, Μέτσοβο.
  • Δημοτική Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, Αθήνα.
  • Βαφοπούλειο Πνευματικό Ίδρυμα, Θεσσαλονίκη.

 

ΚΕΙΜΕΝΑ, ΑΡΘΡΑ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

  • Λήδα Καζαντζάκη, «Διαδρομές της νεωτερικότητας», Η Αυγή (7.4.2013).
  • Λίνα Τσίκουτα-Δεϊμέζη, κατάλογος της έκθεσης Δωρεές Ελλήνων Καλλιτεχνών 1910-2012, Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, Αθήνα, σ. 14, 78.
  • Ηλίας Μαγκλίνης, «Οι ζωγράφοι αυτο-αποκαλύπτονται», Η Καθημερινή (19.2.2012).
  • Αντώνης Κωτίδης, «Μοντερνισμός και παράδοση στην ελληνική μεταπολεμική και σύγχρονη τέχνη. Ζωγραφική – Γλυπτική – Αρχιτεκτονική 1940-2010», τόμ. Β΄, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2001, σ. 341-342.
  • Λίνα Τσίκουτα-Δεϊμέζη, «Η κρυφή ζωή των έργων τέχνης στις αποθήκες. Μία εκδοχή έκθεσης από τις μεταπολεμικές συλλογές σύγχρονης τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης», κατάλογος της έκθεσης Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης, Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, Οκτώβριος 2011, Αθήνα, σ. 171-172, 460.
  • Λίνα Τσίκουτα-Δεϊμέζη, «Από τις αποθήκες στο φως», κατάλογος της έκθεσης Η αθέατη πλευρά – Σύγχρονη ελληνική τέχνη από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης, Κάστρο Σίφνου, Αύγουστος 2011, σ. 7-8, 21.
  • Anna Dezeuse, «Praxis: Art in Times of Uncertainly 2nd Thessaloniki Biennale of Contemporary Art», Art Monthly, τχ. 331 (Νοέμβριος 2009), σ. 31-32.
  • «Πρώτη παρουσίαση, ανέκδοτα σχέδια του Γιώργου Διβάρη», Τα Νέα της Τέχνης, τχ. 180 (Οκτώβριος 2009), σ. 3, 14, 19.
  • Γκέλυ Γρυντάκη, «We won’t do it without the roses», Η δημοκρατία σε κίνηση (έντυπο που εκδόθηκε με αφορμή την άφιξη στην Αθήνα του Der Omnibus fur Direkte Demokratie), σ. 54-55, 56.
  • «biennale: 2», «Γιώργος Διβάρης», Τα Νέα της Τέχνης, τχ. 179 (Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2009), σ. 1, 5.
  • Ευγενία Γραμμένου, «biennale», Μακεδονία, ένθετο περιοδικό Επιλογές (26.7.2009), σ. 34-38.
  • Συραγώ Τσάρα, «Γιώργος Διβάρης», κατάλογος της έκθεσης biennale 2: Πράξις, Τέχνη σε αβέβαιους καιρούς, Θεσσαλονίκη Μάιος 2009, σ. 14-117.
  • Λίνα Τσίκουτα, Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ, κεφ. «20ός αιώνας. Η γενιά του ’80 και του ’90», έκδ. Ιδρύματος Αβέρωφ-Τοσίτσα, 2008, σ. 251, 362.
  • Μαρίνα Λαγού, «Liquid», κατάλογος της έκθεσης Liquid, Σπίτι Πολιτισμού Ρεθύμνου 2008.
  • Μαρία Κενανίδου, «Attic with a View», κατάλογος της έκθεσης Πεδίο Δράσης Κόδρα 07, Σεπτέμβριος 2007, σ. 100-102, 107.
  • Θανάσης Μουτσόπουλος, «Η σκηνοθεσία της μυθολογίας», κατάλογος της έκθεσης Εικαστικό Πανόραμα στην Ελλάδα 2006, Διασχίζοντας τα Όρια, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη 2006, σ. 219-222, 232-233.
  • Έλενα Παπαδάκη, «Υπεροψία – Κηδεμονευόμενες πληροφορίες και η θέα από τον καναπέ», κατάλογος της έκθεσης Υπεροψία, Χώρος Τέχνης 24, 2006, σ. 15-17.
  • Λίνα Τσίκουτα-Δεϊμέζη, «Υπεροψία της εξουσίας – Στρατηγική αντικειμένων & Ready-made», κατάλογος της έκθεσης Υπεροψία, Χώρος Τέχνης 24, 2006, σ. 3-13.
  • Λίνα Τσίκουτα-Δεϊμέζη, «Η απειλή μέσα στο Κουρσούμ Τζαμί», κατάλογος της έκθεσης Πώς μοιάζει η απειλή, Κουρσούμ Τζαμί, Τρίκαλα Δεκέμβριος 2004, σ. 7, 24-25.
  • Λίνα Τσίκουτα-Δεϊμέζη, «Επιτοίχια έργα – Κινητικό επιτοίχιο», κατάλογος της έκθεσης Διαγράφοντας το Σήμερα το Αύριο το Χθες, Πινακοθήκη Αβέρωφ / Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 18.6.03 – Τεχνόπολις (Γκάζι), Ιούνιος 2002, σ. 86, 88, 90-91.
  • Λίνα Τσίκουτα-Δεϊμέζη, «Αλφάβητο της ύλης – Στρατηγικές του αντικειμένου. Το άλεκτον στην τέχνη», κατάλογος της έκθεσης Άλεκτον, Χώρος Τέχνης Άλεκτον, Μάρτιος 2002, σ. 3-10.
  • Μάνος Στεφανίδης, Ελληνομουσείο, τόμ. 2.
  • Βένη Σάπκα, «Μεικτή τεχνική στον “Παρατηρητή”», Αυριανή Μακεδονίας-Θράκης (30.6.2001).
  • Θανάσης Γωγάδης, «Γιώργος Διβάρης. Το “φορτίο” των αντικειμένων», συνέντευξη, Μακεδονία, ένθετο Πανσέληνος (17.6.2001), σ. 28-31.
  • Ε. Σ., «Κατασκευές μέσα από τη φθορά του χρόνου», Μακεδονία (25.5.2001).
  • Κ. Κιλεσοπούλου, κατάλογος της έκθεσης Υπάρχει κάτι που μας ενώνει;, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Μάιος 2000, σ. 4, 12-13.
  • Εμμ. Μαυρομμάτης, κατάλογος της έκθεσης Orient-Orientation, Γενί-Τζαμί, Δεκέμβριος 1999, σ. 12, 24-31.
  • Κ. Μανδενάκη, «Επίθεση στο αυτονόητο», Η Αυγή (6.10.1996), σ. 32.
  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών, τόμ. 1, Εκδόσεις Μέλισσα, 1997.
  • Μ. Ιωάννου, «Γιώργος Διβάρης. Συνδυασμένη Ζωγραφική», Μύλος, τχ. 25, Ιανουάριος 1995, σ. 24-25.
  • Μ. Ιωάννου, «Γιώργος Διβάρης», κατάλογος έκθεσης, Μύλος, Ιανουάριος 1995, σ. 3.

 

                   ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

2010-σήμερα  Ως αναπληρωτής καθηγητής Ζωγραφικής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. διδάσκει Ζωγραφική.

1998-2010      Ως επίκουρος καθηγητής Ζωγραφικής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. διδάσκει Σχέδιο και Ζωγραφική.

1990-1998      Ως μέλος του Ε.Ε.Π. του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. δίδαξε Σχέδιο με κατεύθυνση τη Ζωγραφική.

1986-1990      Δίδαξε στο μάθημα «Γραφιστική Οργάνωση Σχεδίου» στη «Βακαλό».

 

 

This element still uses the old Contao 2 SRC format. Did you upgrade the database?

NO COMMERCIAL USE